ChDK: Wycieczka słuchaczy UTW

Wycieczka Uniwersytetu Trzeciego Wieku przy Chełmińskim Domu Kultury Bukowina Tatrzańska 13.09 – 20.09.2014r.

Sobota – godz. 6.00. Grupa słuchaczy UTW wyrusza w góry. W Bukowinie Tatrzańskiej meldujemy się po południu u gospodarzy: Małgorzaty i Andrzeja Pietrasów, którzy witają nas gorącą kolacją. Sprawne zakwaterowanie; pokoje wygodne, dobrze wyposażone, każde z widokiem na góry.

W niedzielę ruszamy na Rusinową Polanę. Po drodze zachwycamy się pięknymi widokami na Tatry. Trasa marszu wiedzie przez las Tatrzańskiego Parku Narodowego. Wstępujemy do kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej, a na miejsce wypoczynku wybieramy łąkę, gdzie pośród wielu turystów mamy sesje zdjęciowe i smakujemy polecane oscypki.

W poniedziałek autokarem jedziemy do wsi Ząb. Jest to najwyżej położona miejscowość na Podhalu. Traktem papieskim ruszamy na Gubałówkę. Z punktu widokowego podziwiamy Giewont. Wspaniała panorama Zakopanego pozwala robić dobre zdjęcia. Musimy jednak opuścić to piękne miejsce. Do Zakopanego jedna grupa zjeżdża wagonikiem, druga postanawia zejść do miasta pieszo ( to tak zwana „parszywa 13-tka” ) i to oni słusznie odbierają od grupy gratulacje.

We wtorek- Morskie Oko. Pan Sławek ostrzega- trudna trasa i prosi o rozwagę, aby nie przeceniać swoich możliwości. Do Wodospadów Mickiewicza idziemy całą grupą – dalej część wybiera pieszą trasę czerwonym szlakiem, pozostali korzystają z konnego zaprzęgu. Morskie Oko zachwyca, w jeziorze odbijają się szczyty Tatr- piękne, niezapomniane widoki. Pogoda, która nam sprzyja cały czas wynagradza trudy marszu. Mamy dłuższy czas na wypoczynek – jak zawsze zdjęcia i tradycyjna kawa z szarlotką, która daje nadzieje na pomyślne zejście ze szlaku. I tak się stało- wszyscy czuliśmy się bohaterami.

W środę zwiedzamy z przewodnikiem Zakopane a po południu- 2,5 h hydromasażu i natryski w basenie termalnym. Po kolacji niespodzianka- muzyka, tańce i śpiew w wykonaniu gospodarza p. Andrzeja (aktor, prowadzi Amatorski Zespół Teatralny w Bukowinie Tatrzańskiej), jego córki i p. Sławka (flet!).

W czwartek- Dolina Strążyska- najpiękniejsza i najliczniej odwiedzana dolina tatrzańska. Trudną trasę (czarny szlak) kończymy przy skoczniach narciarskich. Mniej wytrzymali w tym czasie wybrali się na Kasprowy Wierch. Pełni wrażeń dzieliliśmy się na Krupówkach swoimi doznaniami. Pozostały już tylko ostatnie zakupy: oscypki, bunc i góralskie kapcie. Ostatnie spojrzenie na Giewont i żal, że tak szybko upłynął nam czas.

Byliśmy zgraną, zdyscyplinowaną i odpowiedzialną grupą. Dziękujemy p. Sławkowi za sprawną organizację i wspaniałą atmosferę. Warto za rok powtórzyć wspólny wyjazd – może tym razem w Bieszczady?

Do zobaczenia na szlaku. Ahoj !!!

UTW_Tatry_2014 UTW_Tatry_2014_2 UTW_Tatry_2014_3 UTW_Tatry_2014_4 UTW_Tatry_2014_5 UTW_Tatry_2014_6 UTW_Tatry_2014_7 UTW_Tatry_2014_8 UTW_Tatry_2014_9

źródło: p. Elwira Stożek Rada Słuchaczy UTW

Pingowanie i komentowanie jest wylaczone.

1 komentarz to “ChDK: Wycieczka słuchaczy UTW”

1. Grażyna Dor napisał(a):

Potwierdzam,bylo wspaniale,czekamy na Bieszczady

Powered by WordPress | Download Free WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Premium Free WordPress Themes and Free Premium WordPress Themes